Destination: New York & Tokyo.

Är så himla sugen på att fara utomlands. Funderar på att boka en Tokyo-resa tillsammans med min kära vän Sara. Japan har alltid stått högt upp på listan över drömdestinationer. Ska lära henne att äta sushi nu på onsdag efter vi har varit på gymmet. Dock så blir det problem att skrapa ihop pengar till både USA & Japan. Jag ska nämligen till New york och vidare till Madison & diverse städer för att semestra med min pojkvän och kolla på olika universitet. Kanske kan ta med mig pappas fru & min syster? Min syster pratar jämt om hur häftigt det skulle vara att åka just dit. Jag har även funderat på att studera i Södra USA i typ Florida eller Kalifornien eller runt utav Hawaii, men har inte riktigt lika bra koll på hur standarden ser ut på utbildningen där. Generellt sett ska det vara bättre norrut vad jag har hört... 
Jag hade tänkt vara utbytesstudent ett år i universitetet och då vill man ju ha universitetet i toppklass. ;)
Sen är det ju självklart kul att kolla runt hur de lever där! Walmart är ett måste!! White Castle, Forever21, Victoria's Secret & Tiffany's likaså. Sen finns det ju ungefär 100 platser att nämna i New York som skulle ta cirka tusen år att räkna upp och berätta om.
Tror det bästa för mig är att bara köra med strömmen och inte planera så mycket. Många säger "men tänk ångesten då man missar så mycket!". Ehm... Jag tror inte det med min kaos hjärna som går på högvarv hela tiden. Vad får man inte missa i Tokyo? Ska nöja mig med fem saker per stad att skriva upp. Annars far jag runt som en yrvind. Har kollat lite hotell i både New York, Tokyo, Miami, Los angeles m.m. Jag dör lite över hur vackra vyer det är och vissa hotellet ser ju överdriver bra ut. Det viktigaste är ju inte hotellets standard jag ändå kommer vara ute hela tiden, men det är ju alltid ett plus, hehe. ;) 
Finns så många ställen jag vill till... Vill fira nyårsafton i Paris. Vill till Karibien. Bora Bora. Filippinerna. Vill tillbaka till Brazilien & amazonas. Kan vara bland de trevligaste människorna jag träffat. Vill visa min pojkvän bland det vackraste man kan se. 


































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar