Your mind is the key to everything.

Jag har otroligt dåligt närminne/arbetsminne & koncentration. Mitt långtidsminne är det inget fel på men närminnet är MYCKET sämre. Karolinska institutet har gjort en studie kring detta och det visade sig att närminnet kan förbättras upp emot 18% (!) på 5 veckor! Med endast 30min spel per dag. Spelet heter robotmemo & går att hitta helt gratis. Annars rekommenderar jag Lumosity för allmän hjärngympa. Den kalkylerar och utvärderar dina resultat så du kan fokusera på det du är bäst på etc.
En annan sak jag har börjat inse vikten i är att göra dags-listor.. Jag skämtar inte… Det gäller att både ha kortsiktiga och långsiktiga mål. De kortsiktiga målen kan fungera som en slags ”trappa” till de långsiktiga. När det både kommer till fysik & mental träning. Jag gör numera alla möjliga sorters listor… på allt möjligt. Roligt och tråkigt. Så här ser dagens lista ut t.ex:
  • Diska
  • Städa (småplock)
  • Göra klart ett studiearbete
  •  Rensa garderoben
  • Fota & lägga ut säljobjekt
  • Fixa min cykel
  • Photo shoot

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar